« STC Magazine
Hälsa Kost Magazine

Din egen salladsbar

Har du svårt att äta nyttigt? Och svårt att hinna äta innan och efter – för efter behöver du fylla på och det går inte att komma till träningen helt tömd på energi. En egen salladsbar kan lösa allt!

En egen salladsbar hemma i kylen låter kanske pretentiöst, men det är lika enkelt som smart. Med fem burkar i kylen kan du lösa alla dina innan-eller-efter-träning-matproblem – nyttigt, dessutom. Så här:

  1. En burk med kokt pasta (fusilli, gnocci, penne – fullkorn eller vanlig)
  2. En burk med tomater
  3. En burk med gurka
  4. En burk med sallad
  5. En burk med protein (stekt kyckling, kalkon, räkor eller kanske något vegetariskt alternativ)

Nu kan du snabbt slänga ihop din egen nyttiga måltid inför eller efter träning. Och du kan kombinera burkarna hur mycket du vill – lägg till pumpafrön för extra smak och protein, laborera med burken med protein, testa något nytt, lägg till en youghurtbaserad dressing med mera. En bra anledning till att ha separata burkar är att allt håller bättre. Vill du ändå blanda en stor skål och sätta i kylen så tänk på att inte ha i olja eller dressing – då tappar salladen sin krispighet snabbare.

Bli medlem
Sidan laddar