Kondition

Kondition tränas relativt högintensivt, man använder stora delar av kroppens muskulatur. Högintensivt innebär att du ska arbeta så hårt att hjärtat slår med full slagvolym vilket betyder att man blir lite lätt andfådd och kommer igång med svettningen. En otränad kan få stor förbättring på 2 x 30 min konditionsträning i veckan.

Vi nöjer oss bara med det bästa

STC satsar stort på konditionsmaskiner från Cybex. Våra konditionsmaskiner är världsledande inom konditionsträning, de har utvecklats under omfattande forskning.

Roddmaskiner från Concept är av bästa kvalitet. Många av våra gruppträningsprogram innehåller mycket bra träning för konditionen.

Det är viktigt för ditt hjärta är att konditionsträna regelbundet.

Cybex Arc Trainer

Cybex Arc Trainer bränner 16% mer kalorier en någon annan crosstrainer. Cybex löpband är i världsklass de är utformade så att löparen får en mjuk och smidig löpning med minsta möjliga belastning.

Burn-more-calories 594

Regelbunden konditionsträning är hälsosamt

Följande symptom minska dramatiskt hos tränande.

  • Hjärt- och kärlsjukdomar
  • Diabetes
  • Cancer
  • Neurologiska sjukdomar
  • Smärttillstånd
  • Astma
  • Osteoporos
  • Artros
  • Övervikt
  • Dåligt imunförsvar
  • Depressionen
  • Demenssjukdomar
  • Stress

Hjärta

Hjärtat är kroppens viktigaste muskel och slår 100.000 slag per dygn och pumpa runt 10.000 liter blod per dygn. Hjärtat är vanligtvis stort som en knuten näve och är mycket träningsbart. Träning för hjärtat är förmodligen den bästa liv- och pensionförsäkring som du kan skaffa dig. Att öka hjärtats förmåga från relativt otränat till normaltränat kan minska risken för förtida död upp till 6 gånger. Dessutom följer många positiva effekter med på köpet när du tränar upp din hjärtmuskel.

Fat´n Fit

Ditt hjärtas förmåga i förhållande till din kroppsvikt är en av de viktigaste faktorerna för livskvalitet och överlevnad. Det innebär att det är väsentligt att hålla vikten nere eller hjärta vältrimmat. Man har sett hos otränade personer med relativt lite synligt fett förhöjda fettvärden i inre organ till exempel levern medan detta uppstår sällan hos tränade individer med måttlig övervikt.

Med ett ganska enkelt matematiskt räknestycke så kan man visa att det är mycket rimligare att träna hjärtat än att ständigt försöka gå ner i vikt och dessutom finner man många andra fördelar hos den tränande, både fysiska och mentala.

Vill du veta mer och hur du ska göra – kontakta din lokala STC-klubb – idag!

Personlig träning

Maximera dina resultat med en personlig tränare! Våra PT motiverar dig till en roligare och effektivare träning.

Personlig träning »

Bli medlem

Vad har du för mål? Med en mängd olika medlemskap hittar du enkelt rätt träningskort för dina behov och önskemål.

Våra medlemskap »
STC Magazine STC Magazine
Sidan laddar