Träningsutmana kollegorna

Tröskeln kan kännas hög när du ska börja träna från scratch, varför inte ta tillfället i akt och utmana dina kollegor i någon fysisk aktivitet? På så vis får du en push till att komma igång och i slutändan kanske ett finfint pris.

För att kroppen ska hålla ett helt arbetsliv är det viktigt att få in lite motion i vardagen. Detta gäller särskilt för dig som har ett stillasittande jobb. Att komma igång kan dock kännas lättare när ni gör det tillsammans – så utmana dina kollegor idag!

Stegräkning

En enkel grej som inte kräver så mycket för att komma igång är klassikern att räkna steg. De flesta av oss har en stegräknare i mobilen där man lätt kan se hur många steg som tas per dag. Starta en stegutmaning med dina kollegor där den som tagit flest steg varje månad vinner ett pris. Med appen Social Steps kan ni enkelt följa varandras framsteg!

Gång-, cykel-, eller löppendling

Det kan kännas tungt att sätta sig på cykeln eller snöra på sig löparskorna en mörk ruskig höstmorgon men tänk på att du inte bara får motion – du lämnar också plats till dem som verkligen måste åka kollektivt till jobbet. Ställ en burk på kontoret där man får lägga en lapp varje gång man cyklat, promenerat eller sprungit till eller från jobbet. Flest lappar vid julledighet respektive sommarsemester belönas med ett pris!

Poäng per minut

Folkhälsomyndigheten rekommenderar minst 30 minuter fysisk aktivitet per dag för att främja hälsan, och tränar du mer får du ytterligare hälsoeffekter. En rolig utmaning du kan köra med dina kollegor är därför att man får poäng när man tränar. Som träning räknas att du får upp puls och andning och att det pågår under minst 30 minuter. En minut ger en poäng und so weiter. Den som samlat på sig flest minuter på en månad belönas givetvis med ett pris!
Se det som en chans att testa så många nya pass som möjligt på gymmet – och varför inte ta med kollegorna och turas om att välja träningsform för gruppen?

Andra Artiklar

Bli medlem

Bli medlem

Våra flexibla medlemskap finns i många varianter bara för att passa just dig och din träning.